Cestovanie na Veľkú noc po slovensky

Cestovanie na Veľkú noc po slovensky

Na Zelený štvrtok 13. 4. sa ľuďom, ktorí sa rozhodli na Veľkú noc cestovať naprieč Slovenskom, mohlo stať, že dopravná situácia na železniciach, ale aj na hlavných diaľničných ťahoch im skomplikuje nielen samotnú cestu, ale aj časové plány na predĺžený víkend. Pol dňa odstavený hlavný severný železničný systém z Bratislavy cez Žilinu do Košíc bol nepríjemným faktom. Takisto zápchy na diaľniciach zdržali cestujúcich v okolí Bratislavy a Žiliny, kde sa vytvorili niekoľkokilometrové kolóny.

Železničná doprava v úseku medzi Trenčínom a Novým Mestom nad Váhom bola vo štvrtok opäť obnovená až po 13. hodine. Prerušená bola po rannej nehode, keď osobný vlak z neznámych príčin prešiel návestidlo v polohe Stoj na stanici Trenčín – Zlatovce, čím poškodil výhybku. Informovala o tom zástupkyňa riaditeľky Odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky Ivana Popluhárová. „Železnice Slovenskej republiky sa všetkým cestujúcim ospravedlňujú za spôsobené komplikácie,“ uviedla Popluhárová. Príčiny nehody sú predmetom vyšetrovania.

Predmetom vyšetrovania by však malo byť najmä to, prečo na Slovensku nemáme v 21. storočí slušne fungujúcu infraštruktúru. Diaľnice nie sú dostavené preto, lebo pri ich výstavbe sa diali neskutočné zlodejstvá. Tam, kde postavené sú, často vznikajú havarijné situácie pre nekvalitu vyhotovenia stavby…

Prečo však na celom Slovensku kedykoľvek meškajú vlaky aj počas bežných dní a počas sviatkov sú nielen meškajúce, ale aj natrieskané ako konzervy so sardinkami? Kultúra cestovania vo vlakoch sa rapídne znížila po jednom opatrení vlády.

V novembri 2014 sa na našich železniciach udiala najväčšia zmena v histórii samostatného Slovenska. Možnosť cestovať vlakmi bezplatne dostalo 2,5 milióna ľudí v celej našej krajine. Cestovať vlakmi zadarmo môžu deti, študenti stredných a vysokých škôl, starobní dôchodcovia a takisto všetci tí, čo poberajú predčasný starobný dôchodok, vdovský, vdovecký a sirotský dôchodok.

Vo všeobecnosti sa museli cestujúci, okrem detí do 6 rokov, najskôr zaregistrovať v systéme dopravcu, na základe registrácie získať preukaz a následne si vybrať cestovný lístok na cestovanie bezplatne, ktorý má hodnotu 0 eur. Len takto získala Železničná spoločnosť Slovensko kontrolu nad bezplatne cestujúcimi a v prípade, že dopravca v systéme uvidí, že rýchlik sa už blíži k hranici maximálnej kapacity, môže operatívne posilniť spoj o niekoľko vozňov. Cestovanie vlakmi zadarmo bolo jedným z opatrení vlády Roberta Fica, ktoré mali štát vyjsť na dodatočných 13 miliónov eur k pravidelnej 205 miliónovej dotácii na výkony v osobnej doprave. Podpora železnice je vraj v súlade s politikou SR aj Európskou úniou, ktorá sa snaží podporovať tento druh dopravy ako ekologický.

Čo je ekologické a ekonomické na tom, že časť cestujúcich jazdí zadarmo, aby na to doplácali všetci daňoví poplatníci, a zároveň sa ukázalo, že kultúra aj kvalita cestovania upadá? Odpoveď je jasná – nič!

 

 

  • Chosé Mertanlízo

    zasa len antificovské žvásty, čo nemajú hlavu ani pätu. Počet vlakov sa na hlavných trasách dosť zvýšil – napr z Trenčína do Bratislavy máte vlak každú cca polhodinu v rannej špičke, kým za krpatého čierneho mikimauza to bolo raz za dve hodiny. Plne natrieskané vlaky boli aj za krpatého čierneho muikimauza, najmä pred sviatkami… všď vteds vcetuje cca dvojnásobok cestujpcich než obvykle a tak nečudo že železnice nemajú vagóny nazvyš ktoré by sa využili len 3x do roka – na Vianoce, Veľkpú noc a na dušičky, a zvyšok času by stáli nevyužité v burine. Že sa infraštruktúra prerába a modernizuje – za krpatého čierneho mikimauza sa len rušili trate jedna za druhýým a to nikomu zo slniečkárskych idiotov platených zo zahtaničia nevadilo. Nie je pravdou že by dôchodcovia či študenti extrémne prepĺňali vlaky. počet miest zadarmo v každom diaľkovom vlaku je limitovaný na cca 50% kapacity. Ja dosť vlakmi cestujem na služobné cesty a nikdy som nemusel stáť, stačí si kúpiť miestenku, kto cestuje 1. triedou ju má bez ďalších poplatkov. Musím uznať že za posledné obdobie čo sa zaviedla bezplatná preprava na železnici pre študentov a dôchodcov pridalo sa na hlavných trasách dosť vlakov takže teraz jazdí viac spojov takže aj platiaci cestujúci majú z toho profit. Autor článku sa asi v živote vlakom neviezol a je len podplateným trollom, ktorý má všetko zavrhnúť, čo sa poskytne zadarmo pre ľudí – hlavne pre nízkopríjmové skupiny. Zaujímavé, že mu nevadí že sa porozdávali elektrárne, ktoré si teraz chceli účtovať enormné popplatky za ističe, pretože odsávajpú dividendy zo Slovesnka asi 100x vyššie než prevezú vo vlakoch dôchodcovia so študentami.,.. ani to že Miklloš s krpatým čiernym mikimauzom porozdával za šerbeľ hnoja do zahraničia poisťovne, ktoré len vybetajú poplatky a keď dôjde k poistnej udalosti tak sa vyhovioria na texty písané drobnými písmenkami a nevyplatia nič. Ani mu nevadia exekútori, často prekračujúci zákon keď vyhadzujú ľudí z ich príbytkov za nesplateníé televízory… A čo pán KIska ktorý bol asi 5 verdiktami najvyššeiho súdu odsúcdený za úžernícke úroky… a jeho lietanie do Popradu zadarmo – to je v poriadku? Myslím že v tomto štáte je oveľa viac a oveľa väčších peňazovodov, ktorými odtekajú verejné financie, ako vlaky voziace študentov a dôchodcov… mal by pán autor predovšetkým zabudnúť na bakšiše zo zahraničia a prestať oblbovať národ nezmyslami, čo nemajú hlaviu ani pätu, kým mu pekne hovoríme. Príde čas na roxorové tyče a bude treba konečne s takýmito idiotmi spraviť radikálny poriadok.