A tak si tu nežne po Slovensku snežíme a (ne)jazdíme…

A tak si tu nežne po Slovensku snežíme a (ne)jazdíme…

Slovensko ochromili snehové kalamity počas tejto zimnej sezóny už 30. novembra minulého roku. Ale aj začiatok nového roka sa niesol v podobnom duchu. Pomedzi teplé vlny prichádza sneženie a poľadovica. S tým sú spojené dopravné aj iné logistické problémy. Na cestách je chaos a množstvo domácností je bez dodávok elektrickej energie.

Pozrime si len krátky riport o tom, ako to prebieha, keď nejde všetko podľa našich bežných predstáv:

Ani vo večerných hodinách 17. 1. 2018 sa nepodarilo odstrániť všetky komplikácie na cestách hlavného mesta, ktoré vznikli pre husté sneženie počas dňa. Naopak, asi o 18.45 h došlo k ďalšiemu výpadku spojov mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Po tom, ako sa jednej z električiek utrhlo “zmetadlo”, až do 19.20 h úplne vypadla električková doprava do mestských častí Karlová Ves a Dúbravka.

Podľa informácií bratislavského PZ, ktoré poskytla Maďarská republika, zostane vzhľadom na nepriaznivý vývoj poveternostných podmienok hraničný priechod Čunovo-Rajka pre nákladnú dopravu nad 7,5 tony uzatvorený približne do 08.00 hod ďalšieho dňa.

Situácia na hraničnom priechode Čunovo sa poobede skomplikovala. Maďarská strana totiž nepustila kamióny na svoje územie ani po 16.00 h. Niektoré z nich sa presunuli z pomalšieho pruhu aj na ľavú stranu vozovky. Zaseknuté medzi kamiónmi tak ostali aj osobné vozidlá, v ktorých sú napríklad aj rodiny s deťmi. Nie je vylúčené, že sa situácia nezlepší ani do nasledujúceho rána.

Na diaľnici D1 za Sencom v smere do hlavného mesta dokumentujú dopravnú nehodu, na Bilíkovej ulici v Bratislave sa skrížil autobus. Podľa dopravného servisu je cesta medzi Devínskou Novou Vsou a Lamačom kvôli odstaveným kamiónom veľmi ťažko prejazdná. Hlavné mesto Bratislava vyhlásilo o 09.00 h 2. kalamitný stupeň. Zároveň vyzýva ľudí, aby do Bratislavy necestovali autom. O bezplatnej MHD pre meškanie spojov Bratislava neuvažuje.

“V teréne je momentálne všetkých 54 mechanizmov a 83 pracovníkov zimnej údržby,” informovala  Martina Halušková z referátu mediálnej komunikácie bratislavského magistrátu. “Vozidlá i ľudia sú permanentne v teréne, výnimkou je dotankovanie pohonných hmôt alebo doplnenie zásob soli,” dodala. Cestujúci mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste by mali pri niektorých spojoch počítať so zdržaním do 40-50 minút.

Čo sa dialo na diaľniciach po celom Slovensku (hoci ich nemáme na celom území štátu – myslí sa na tých, ktoré existujú), to si každý, kto nezažil na vlastnej koži, mohol pozrieť v tv správach. Proste to tu nie je ľahké – snažiť sa dopraviť do cieľa cesty, a to ani nemusia byť kalamity, stačia dopravné zápchy, ktoré sú bežné a nedajbože sa ešte zvýši ich počet a dĺžka v prípadoch dopravných nehôd. To si naozaj myslíme, že žijeme v 21. storočí?!

  • Rudolf Slezak

    Ale veď majú zimné pneumatiky, hehe. Kedysi sme jazdili na čom sa dalo a bolo dobre…..